Usia Perkahwinanku

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday 13 November 2012

MEDAN PART 2

ok kita sambung citer pulak utk hari ke2.asalnya pagi tu ada aktiviti kayuh basikal ke perkampungan org batak..tp aku n husband x join pun sebab nak rehat.husband keluar merayap2 dpn bilik aku sambung baca novel.hihihi.kat sini ni tak payah pakai air cond @ kipas sebab mmg dah sejuk n semua tu mmg x disediakan.



ini la bot yg kitaorg naik dari parapat ke samosir island

check out dan meneruskan perjalanan ke perkampungan org batak.kat sana byk sgt jualan kraftangan dan t shirt2.

subhanallah cantikkan ciptaan Allah S.W.T

makam raja suku kaum batak.lupa pulak nak snap gambar.siap ada ukiran muka lg dkt atas makam tu.




meneruskan perjalanan ke pekan parapat.

antara menu lunch

meneruskan perjalanan blk ke medan.tempat persinggahan pertama,atas puncak gunung.minum kopi halia..sekali ja aku teguk..x sdp.

dlm ni la kita org minum

view dari atas bas

destinasi ke2 : rumah raja kaum batak apa tah.ramai isteri raja ni 24 org dan dlm rumah ni ada 12 org isteri yg tinggal sekali.ini la ruang tempat tinggal ke 12 isterinya2.

yg kecik tu tempat istirehat isteri pertama & sebelahnya lebih kurang mcm mahkamah la.

destinasi ke3: air terjun si piso piso..tah betul ke tak aku tulis hihihi belasah jer. n kat sini adalah penghujung tasik tanau toba yg luasnya lebih kurang 100km lebih.

itu la air terjun nya...cantik.

masjid ni besar & bersih..itu yg aku suka :-)



destinasi ke4: pekan brastagi ,psr buah.kat sini lebih kurang cameron highland ja.


segar sgt...kalau la dkt aku dah beli bawa blk rumah

geramnya tgk



dinner di brastagi jgk n than terus ke medan.pukul 10 mlm baru smpai hotel..apa lg terus tido la

en suami kecewa sebab tv lama lagi..aku tak kisah sgt bab tv..janji toilet bersih ok la hihihi


4 comments:

  1. Beshnya honeymoon kali ke-18...huwaa...kak Lang teringin nk pi jugokk...huhuhu

    ReplyDelete
  2. kak lang x best sgt medan.best lagi bandung kalau nak p.

    ReplyDelete
  3. Huhu...jumla pg lg skali...pg ngan k lang plk...hotel n makan okey jgk kt sna kn?budget brapa k wira..?kak teh da beli tiket pg bandung bln 2 ni tp dia pg ngan kwn2 dia...huhu

    ReplyDelete
  4. Ok nanti ada bajet kak wr roger kak lang kita p....mmg best bandung.

    ReplyDelete