Usia Perkahwinanku

Daisypath Anniversary tickers

Monday 2 September 2013

Minyak Naik Lagi???

Hari ni tgk fb semuanya bercakap psl minyak. Pendapat aku senang jer...tak payah la nak bising2 nak komen itu ini, harga minyak tu dah tentu la naik so nak tak nak isi jer la. tak nak isi g keje ko naik la basikal..tak pun naik motor if nak jimat. 

Tapi mmg rasa sgt tak patut..minyak baru jer naik 20 sen...harga kuih dan nasi pun ikut naik pada hal gaji naik tak byk sgt pun. mcm mana tu??? nak naik kan harga Everlynn Skincare juga boleh :-)  melampau la tu kan..kesian regular customer aku if harga Everlynn di naikkan. insyaallah big boss tak kan naikkan. 



ptg semlm org dok riuh2 psl minyak naik aku buat relax jer sebab mmg fikir confirm penuh stesen minyak. Pastu adik lak update khabar angin jer. so terus la blk umah. sampai je umah tgk jiran aku dah ready nak keluar g isi minyak. kebetulan hb dia keje kpdn dan ckp confirm naik. aku pusing  kete g isi kat Petron dpn umah. time tu dlm pukul 5.30pm..best gila tak der org pun. mmg time tu dah fikir isi jer la naik ke tak, tak rugi pun sebab mmg hari2 guna. 



Dah isi penuh..harap2 bertahan la sampai g Kelantan Jumaat ni.

itu la cite dan sedikit pendapat aku psl kenaikan harga minyak. Bagi aku tak der effect sgt la.dah siap kira pun mlm td:

Harga RM 1.90/liter - RM 50 dapat 26.32 liter
Harga RM 2.10/liter - RM 50 dapat 23.81 liter

* Beli la kete yg jimat minyak mcm kete Produa & Toyota. mmg sgt jimat :-) dan benda utama yg aku fikir if nak tukar kete cari kete yg ada teknologi yg jimatkan minyak.

2 comments:

  1. mcik

    harga minyak asal rm1.90
    harga minyak naik rm0.20
    harga minyak baru rm2.10

    bukan rm2.15... silap kire tu

    betul mcik... bising2 pun nak wat camne minyak dah naik.. cume masing2 akan terkilan la tambah2 org yg susah byk tanggungan.. yelah minyak naik of coz la brang pun turut naik.. bkn aje barang segala kos sara hidup akan naik

    tp yg sedey... gaji naik ciput jek

    huwawaaaaaaaa

    ReplyDelete
  2. hahaha tq mkcik. aku dah betulkan. betoi mkcik kesian org yg x mampu dan bergaji kecik. sebenarnya kita pun terasa sebab harga semua naik. betul la komen2 org2 tertentu nape tak potong jer elaun2 org2 besar negara.

    ReplyDelete