Usia Perkahwinanku

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday 16 October 2012

Bandung April 2012 - Day 1 & 2



Flight petang dlm pukul 4 pm mcm tu.see my face mmg ceria habis kan.Dah lama tak bercuti berdua dgn en suami sama kot.


Kami menginap dkt Hotel Aston Primera Pastuer.sgt2 selesa hotel ni.Rate dalam 200++.siap ada wifi & breakfast halal yg semua makanannya sdp.

Lepas check in hotel dan simpan beg kat bilik..en suami ajak pergi makan kat Restoren Raja Sunda.Dekat ja dgn hotel jalan kaki dlm 5 minit mcm tu.En suami dah pernah datang sini sebab keje so tak la susah sgt.

Muka en suami yg kelaparan..lupa pulak nak ambik gambar makanan yg kami order.Mkn mlm berdua dlm RM 40..menu ada ikan..ayam n sayur.En suami ckp jgn makan dkt gerai2 tepi jalan takut sakit perut.

Keesokkan harinya after breakfast kat hotel,kita org pergi Pasar Baru..apa lagi shopping la.ni la kedai pertama yang aku cari..kain.Banyak jgk la memborong kat sini.Kain baju raya utk aku,en suami,twin,mak n mak mentua.Berbaloi..raya tahun dpn nak g shopping kat bandung lagi :-) senyum ja en suami bila aku request mcm tu.

Tengah pilih telekung utk kawan2 yg kirim,diri sendiri dan utk ipar duai.memang murah la..teruja gila.

Cari kain utk kebaya anak sedara dan untuk diri sendiri :-)

Time ni dlm Factory Outlet (FO). Macam ni la suasana dlm FO.Ada byk FO kat Bandung ni so kalau yg rajin tu, jelajah la satu2 yer.aku dan en suami masuk dlm 6 FO jer mcm tu..letih la nak jln2, cari apa yg perlu ja.Kat sini kitaorg byk beli t-shirt.Kain t shirt kat bandung ni sgt2 berkualiti.Best kualiti pun harga tetap bawah RM 50 lagi..tu yg aku gila shopping kat Bandung ni.

Kalau datang Bandung confirm en suami datang sini..Kartika Sari..paling sdp kat sini pisang salai dan brownish kek kukus.

Rumah Mode wajib kunjungi..tapi aku tak beli apa pun kat sini..tah la bagi aku tak menarik sgt.

Lunch kami kat RM Sederhana Pastuer..tu pun dah ptg selesai shopping baru mkn.jugak dekat hotel,jalan kaki ja.Masakan padang.Dia akan letak semua jenis lauk,tapi kita pilih yg nak mkn jer yer kawan2..yg tak nak ketepikan, kalau dah sentuh dia akan kira sekali.Murah jgk la kos dlm RM 30++

Malam kami jln2 dkt area hotel jer.Kat sini pun ade giant tau..lebih kurang malaysia jer dlm nya.datang sini sebab nak carikan bedak yg mak aku nak..bedak pixy.murah RM3 shj..kalau malaysia RM9.bedak pixy ni sama dgn bedak miami nutrimatik.kilang yg sama,aku dah check.sebab mak n kwn aku kirim aku pun beli la utk diri sendiri sama,murah tu.
.

3 comments:

  1. mcik... shoping sakan hang ni.. utk semua hang bli utk aku takdak pun huhu sedih :-(

    haha time tu hang pi bandung aku plak pi bali.. haha kite ni buat apa pun nak sama jek..

    besh2.. bulan 1 turn aku plak noo. hihi

    ReplyDelete
  2. aku kan hantu shopping hihihi ha tu la sapa suruh time tu x mau kwn ngan aku huhuhu

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi kami di:

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Kami memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati di Indonesia. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour dan Bali Muslim Tour.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.

    ReplyDelete