Usia Perkahwinanku

Daisypath Anniversary tickers

Sunday 21 October 2012

Rumahku Surgaku

Pertama sekali aku saja masukkan gambar2 hiasan umah ni bkn utk menunjuk2 just nak berkongsi idea deco2 yg tak seberapa ni.byk lagi deco2 yg cantik daripada ni kan kat luar tu..tak per aku jadikan sumber inspirasi.org kata kalau ada duit semua jadi.mcm tu jgk la dgn aku dan husband.so buat la sikit2 ikut kemampuan :-)


Secara keseluruhan ruang ni dah cukup memuaskan hati aku.cuma bila rajin nanti nak jadikan konsep silver merah pulak.bkn susah pun kan just purple tu ganti dgn cat merah n tukar sarung bantal sahaja tp tu la belum ada kerajinan hihihi.lgpun deco ni pun belum sampai setahun lg.Wallpaper projek sendiri tau..so sape yg berminat sila la contact aku 019-2127066.utk dinding yg besar ni bajet dlm RM800 jer,belum less lagi tu.


ha ruang ini mmg byk lagi yg kena tukar terutamanya cermin yg ada bunga tu & ayat Al-Quran..baru kena tema kan?


ini mmg out of tema...tp biar la byk modal tu nak tukar..baik aku besarkan dapur,lg penting.


Blind ini bagi ganti curtain sebab bila psg curtain jadi serabut la ruang tangga ni.


see serabut kan...ni masa mula2 pindah.


dapur basah tempat aku berkungfu terutamanya waktu weekend.dulu x terfikir pun nak dapur luas2..tapi family dtg rasa x selesa sgt.mmg nak sgt dapur yg luas tapi nanti2 la belum ada bajet. tak terfikir pun dulu nak pecahkan stor belakang tu utk besarkan dapur,sekarang dah ade 2 stor..rasa membazir pulak.


Dapur basah


Dapur Kering.plan nya nanti ruang ni nak jadikan ruang makan agar selesa sikit bila tetamu dtg umah.Susunan atas rak semuanya en suami yg buat..kreatif jgk suami aku :-)


my room is my heaven :-) ruang yg paling aku suka.


Ruang utk aku update blog & jgk ruang utk ion baju. aku tak boleh kalau tak  ion baju dpn tv jadi tak best..bila ion dpn tv sekali ion 10 psg pun ok hihihi


Konon2 nak jadikan bilik tido mcm bilik hotel...see siap sediakan tower lagi utk en. suami.Bukan apa reward utk diri sendiri untuk lepak2 bila balik kerja penat2...betul tak? Bila mood rajin dtg nak cat..dah bosan dgn dinding kale ni.


Ruang rehat atas ni masih perlu byk pengubahsuaian..sabar ikut bajet yer.Plannya nak tempah rak tv sekalikan dgn rak buku & lantai digantikan dgn kayu agar selesa utk baring2.idea mcm2 tapi tu la ada duit semua jadi kan...

No comments:

Post a Comment